תוצאות LIVE

79 - 67
ליגת העל
2018

ראשון

83 - 87
ליגת העל
2018

שני

66 - 83
ליגת העל
2018

שלישי

101 - 106
ליגה לאומית

רביעי

63 - 78
נערות א'

חמישי

תוצאות LIVE

79 - 67
ליגת העל
2018

ראשון

83 - 87
ליגת העל
2018

שני

66 - 83
ליגת העל
2018

שלישי

101 - 106
ליגה לאומית

רביעי

63 - 78
נערות א'

חמישי

במגרש שלהן – נוגה פלג פלץ

שלום לכולם,

בטור הזה אספר על הקיץ שלי ואתן סקירה קצרה על איך קיץ בנוי בקולג' באופן כללי.

מי שרוצה לקרוא את הטור הראשון של נוגה, יכול ללחוץ כאן.

שנת הלימודים שלי נגמרה ב-7.5 ולמחרת טסתי הביתה. זו הייתה הפעם הראשונה שחזרתי הביתה מאז אוגוסט, אז הגעתי לרטגרס לראשונה. ב-28.5 כולן חזרו לקמפוס כדי להתחיל להתאמן. אני חזרתי מאוחר יותר כדי שאוכל לנסוע עם הנבחרת ב-3 על 3 לאליפות אירופה (לא התאפשר לי בסוף בגלל פציעה).

הפוקוס בקיץ הוא על התניית הרגלים טובים יותר, שיפור יכולות אישיות ועבודה על כוח וכושר גופני. האימונים בחדר הכושר מאוד מאתגרים פיזית ומנטלית. המטרה היא להביא אותנו לקצה גבול היכולת כדי שבסוף הקיץ נהיה חזקות יותר פיזית ומנטלית ונהיה מוכנות לעונה.

מבחינת לימודים, כולן מחויבות לקחת לפחות שני קורסים במהלך הקיץ. אלו קורסים מזורזים ולכן השעות בכיתה ארוכות יותר (ארבע שעות לשיעור) אולם הקורס נמשך רק שבעה שבועות. יש גם אופציה לקחת קורסים מקוונים (אינטרנטים) כדי לחסוך את ההליכה לכיתה (או אם רוצים לעשות אותם מהבית). בכל מקרה, הקורס מתקדם מהר ומצריך הרבה עבודה ומשמעת. שיעור אחד שמפספסים שווה לשבוע לימודים שלם בסמסטר רגיל.

ברטגרס ובהרבה קולג'ים אחרים יש מבחן כושר גופני שהשחקניות חייבות לעבור לפני שיוכלו לשחק. המבחן ברטגרס נחשב לאחד מהקשים ביותר שיש, אם לא הקשה ביותר, ולכן גם ההכנה אליו בקיץ היא בהתאם. את הקיץ התחלנו עם מבחן ביפים שמדד היכן אנחנו נמצאות והאם הבסיס שלנו חזק מספיק כדי להמשיך להתקדם. מי שלא עמדה בדרישות המבחן הייתה צריכה להגיע לאימוני כושר גופני נוספים. בסוף הקיץ אנחנו נבחנות בגרסה קלה יותר של המבחן ולפי התוצאה של כל אחת נקבע לה האם היא מחויבת לבוא לאימוני ריצה בכל בוקר ב-6 בבוקר כשמתחילה השנה (בחורף) או שהיא זוכה להישאר לישון ולעשות אימון כוח רגיל אחר הצהריים.

באופן אישי, התמודדתי הקיץ עם פציעה אז בנוסף ללוז הרגיל הייתי בפיזיותרפיה שעתיים ביום 5 פעמים בשבוע. את אימוני הכושר עשיתי על אופניים ובאימוני הכדורסל לרוב יכולתי רק לצפות, או ללמוד דברים בוידאו. לקחתי 3 קורסים לאורך הקיץ אז גם הייתי מאוד עמוסה מבחינת הלימודים אבל היה לי קיץ מאוד מספק למרות הקושי והעומס. אני רוצה לסיים תואר ראשון כפול ותואר שני בארבע שנים, אז כמות השיעורים שאני לוקחת גדולה יותר.

את מאי ויוני ביליתי בבית בניסיון להחלים מפציעה בקרסול. משהו שנראה קטן ומשני בהתחלה הפך לפציעה מאוד מתסכלת שלא הצלחתי להיפטר ממנה. זכיתי לזמן איכות עם המשפחה וחברים שלי אבל העיבה עליי המחשבה שאני לא יכולה להתאמן ולשחק ומבזבזת זמן יקר שבו אני יכולה להשתפר. בנוסף, מאוד התרגשתי לקראת הזכות לייצג שוב את המדינה עם נבחרת ה3 על 3 ולצערי בגלל הפציעה זה לא התאפשר. למרות הכל, מאוד נהניתי בבית ולמדתי להעריך מחדש דברים שהיו לי מובנים מאליו – ארוחות שאמא או אבא שלי הכינו לי, היכולת לראות המשפחה והחברים והזכות לגור במדינה בה אנחנו החלק מהרוב ולא שייכים לקבוצות המיעוט.

כשחזרתי לקמפוס המשכתי את תהליך השיקום שלי ויחד עם הקורסים שלקחתי היה לי קיץ מאוד עמוס. לאחר כחודש סוף סוף התחלתי להרגיש שיפור במצב הקרסול שלי וחזרתי לפעילות מסוימת. ב-15.8 שוב חזרתי לארץ, הפעם רק לשבועיים. הפעם ידעתי שזו פרידה להרבה זמן ואני ארצה לראות את האנשים שקרובים אליי הרבה כי בקרוב אטוס שוב לתקופה מאוד ארוכה. בפעם השנייה כשעזבתי, זה היה יותר קל ויותר קשה באותו הזמן. מצד אחד, ידעתי כבר לאן אני מגיעה, אני מכירה את האנשים, את המערכת ואת המסגרת. מצד שני, אני יודעת כמה אתגעגע למשפחה והחברים שלי. לעזוב אותם באותו הרגע הופך לקצת יותר קשה.

אסיים בדוגמה של יום רגיל שלי במהלך השבוע בקיץ.

6:00 השכמה

6:30 אימון כדורסל

7:30 אימון כוח

8:30 ארוחת בוקר

10:00-12:00 פיזיותרפיה

13:00 ארוחת צהריים

14:00-18:00 הרצאה

18:30 ארוחת ערב

19:30 אימון קליעות

אם למישהי יש שאלות לגבי התהליך הזה, היא יכולה לשלוח לי הודעה באינסטגרם (noga_peleg) ואשמח לעזור.

נתראה בפעם הבאה.

נוגה.

Leave a comment